Bana Şans Dile- Sinem Akça, Kitap Yorumu - Okuma Etkinliği (2. Gün)


Bana Şans Dile- Sinem Akça



Sayfa Sayısı: 448
Böğürtlen Yayınları
2015
20 tl

Kitap Tanıtımı

Kadın olmanın rengi hep başkadır. Sevince pembe, âşık olunca kırmızı, fincanda kahverengi, alışveriş poşetlerinde gök kuşağı gibi rengârenktir kadın…

En yakın dostu Eros’un da okunu nereden fırlatacağı hiç belli olmaz… Tıpkı otuz iki yaşına gelmiş ve bu yaşına gelirken boş oturmayıp ikinci kocasını da nihayet kaçırmış;
vurdumduymazlığı, hiperaktivitesi ile arkadaşlarına illallah dedirtmeyi başarmış Didem'in kalbine saplanan ok gibi!
Önce ‘Neyse hâlim çıksın falım,’ deyip kapattığı fincanda görüldü yakışıklısı, sonra da kaza yaptığı arabada. Dedik ya ilk ok, tabir yerindeyse dünya umurunda olmayan, sadece kendi keyfi için nefes alan, evinin etrafındaki tüm restoran kuryelerinin yakinen tanıdığı Bağdat Caddesi kokoşu Didem'e...

İkincisi ise İstanbul Emniyeti’nin gözbebeği, deli lakaplı, tuttuğunu koparan, tutarlı, disiplinli baş komiser Bora'ya isabet ediyor...
Didem’in en yakın arkadaşı olma talihsizliğini yaşayan Yasemin'in evliliği ve bebek heyecanı ile renklenen hayatı...
Seçtiği playboy sevgililerinin aksine, aşkın masumiyetine olan inancını hiç yitirmeyen Elif.
‘OLMAZ AMA OLDURURUZ!’ diyerek istediğini alan, aşkta her yolu mubah sayan kadınların komik hikâyesi...


Kitap Yorumu


Yeni okuma etkinliğimizden herkese merhaba. Bu seferki konuğumuz uzunca bir zamandır beklediğim bir kitap olan Bana Şans Dile. 

Ah Didem ah diyorum şu anda. Sen nasıl bir şeysin diye sorasım var kendisine. Yasemin'le alıp veremediğin ne senin diyesim var. Ne güzel seni evlendirip yurt dışına göndermiştik hadi oradan döndün, sonra yine evlendirip İzmir'e yolladık. Oradan neden döndün ki sen? İyiydin İzmir'de sen :D 

Didem insanın ciddi anlamda sabrını zorlayan bir karakter. Yazarın tabiriyle 250 gr ağırlığındaki konsantre köpeğiyle Didem kocasından boşanıp Yasemin'in çocukluğunun geçtiği evin üst katına yerleşir. Erhan'ın da yurt dışında işinin çıkmasıyla başlıyor bahtsız bedevi Yasemin'in dramı. Ne gecenin körü ne sabahın bir vakti demeyen Didem, istediği her an Yasemin'e damlar. Umursamazlığı ve vurdumduymazlığı ile sinir sınırlarını ciddi anlamda zorluyor. Valla okurken ben kriz geçirdim, Yasemin nasıl dayandı bilmem :D 

İki kocasından da boşanan Didem yine falcı, kuaför ve alışveriş merkezi üçlüsü arasında Yasemin'i de sürükleyerek yaşamaya başlar yeniden. Hayatına girecek bir komiser ise en uzak hayallerinde bile yer almaz. Bencilliğin zirvesinde yer alan Didem, tesadüfen karşılaştığı bu yakışıklı ve karizmatik komiserin etkisinde kalır ve bir anda solan hanımefendisine dönüşür. Tabii sadece Bora'nın yanında, yoksa Yasemin'e hayatı zehir etmekten vazgeçmek gibi bir niyeti yok. 

Bora zorlu bir hayat yaşamış ama her şeye rağmen tek başına ayakta durmayı başarmış bir komiser. Oldukça yakışıklı bir adam biraz da maço hatta. Didem'i gördüğünde o da kendine engel olamaz ve ikili arasında oldukça ilginç bir ilişki başlar. 

Kavgalar, atışmalar, güleriz ağlanacak halimize modunda diyaloglarıyla yine kalemini konuşturmuş Sinem Akça. Son sayfasına kadar kâh gülerek kâh sinirlenerek okuyorsunuz ve her Sinem Akça kitabında olduğu gibi yine bir şokla kapatıyorsunuz kitabı. Uzunca beklemiştik bu kitabı ve beklediğimize değdi kesinlikle. 

Benim puanım;


*** 

Yıllar önce bir kitap sayfasında bir hikayenin ilk bölümüne rastlamıştım ve tamamen can sıkıntısına okumuştum. Sonrasında yeni bölüm gelmesini merakla bekleyeceğimi, yazarın müdavimi olacağımı tahmin etmemiştim. O ilk bölümden sonra yazarın ilk kitabı olan Pamuk Şeker'i sipariş edip okumuştum. Yazar Sinem Akça'yı da o zaman tanıdım işte. O günden sonra da sürekli bir taciz halinde yeni kitapla ilgili soru sordum. 

Kişiliğiyle, o güzel muhabbetiyle gönlüme taht kurdu deyim yerindeyse Sinem Akça. Sonrasında da ilişkimiz biraz boyut değiştirdi. Benim editör olmam, Sinem Hanım'ın bizim yayınevimizle anlaşmasıyla okur-yazar ilişkimiz editör-yazar ilişkisine döndü. Böylesine iyi kalpli bir kadınla tanıştığıma çok memnundum ve pek tabii çalışma şansına eriştiğim için de. Yolun açık olsun Sinem Abla, daha nice kitaplarda birlikte çalışabilmek dileğiyle. Okurumuz da yorumumuz da bol olsun inşallah :)) 

Unutmadan bizi takip etmeye devam edin, yakında yeni sürprizlerimiz olabilir :)) 

Çekilişlerimize katılmak ve bu güzel kitaba sahip olmak isterseniz 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI