Mavi Tutku- Victoria Strauss

Mavi Tutku- Victoria Strauss



Sayfa Sayısı: 399
Feniks Kitap
2015
24 tl


Kitap Tanıtımı

Mavi Tutku'ya Övgüler 
- Kirkus Reviews 2012 Yılının En İyi Gençlik Kitabı -

"Duygusal detaylarla zenginleştirilmiş hayal gücü unsurları ve tarihi kurgu tatmin edicidir, ancak milyonlarca kızın sınırlı seçeneği olduğu günümüzde en çok yankı yaratan, Giulia'nın kalbinin arzusunu bulmaya dair inanılmaz derecede gerçekçi arayışıdır. Sanatsal tutkunun nadir görülen, övgüye değer, muhteşem bir keşfi." 
- Kirkus (yıldızlı eleştiri, 2012'nin En İyileri'nden editörün seçimi) -

"Strauss (Guardian of the Hills kitabı yazarı), Giulia'nın karmaşık dünyasını, Rönesans döneminde kadınların sahip olduğu sınırlı seçimleri, manastır hayatını ve zamanın resim tekniklerini de dahil ederek bütün yönleriyle anlatırken büyük bir özen göstermektedir… Giulia'nın alışılmadık hikâyesi kesinlikle okurların dikkatini çekecektir." 
-Publishers Weekly- 

" Strauss'un, on beşinci yüzyıl Milano'su eşliğinde merak uyandıran bir kahraman, tarihi detaylar ve büyülü unsurlarla dokuduğu ustalıkla betimlenmiş romanı adeta bir hazine niteliğinde." 
-The Horn Book-


Kitap Yorumu


Okumayı az önce bitirdim Mavi Tutku’yu ve hemen sıcağı sıcağına yorum yazayım istedim. Yaklaşık dört yüz sayfaydı ve yirmi dört saat dolmadan bitmişti bile… 

Giulia, soylu bir adamın kızıdır. Ancak Borromeo Kontu’nun gayri meşru kızı olduğundan hak ettiği yere ulaşamamıştır. Annesi kontun evindeki terzilerden biridir ve onunla birlikte terzilik yapmaya başlar. Annesini kaybettikten sonra da kontun terziliğini yapmaya devam eder. Tabii bu durum kontesi oldukça huzursuz eder ve ilk fırsatta –kont ölür ölmez- ondan kurtulmaya karar verir. Kontun ona bıraktığı çeyizi de kullanarak Giulia’yı manastıra gönderir. Onu rahibe olmak için zorlar… 

Giulia hayatı kontun malikanesinde, küçücük bir pencereden tanısa da kendisini yetiştirmiş bir kızdır. Resim yeteneğini küçük yaşta keşfetmiş ve kendisini bu konuda geliştirmeye çalışır. 

O dönem İtalya’da yaşanan Rönesans Çağı’nda kadın ressam görülmüş bir şey değildir. Giulia neredeyse imkansız bir şeyin peşinden koşar yani. Bir gün evlenip çoluk çocuğa karıştıktan sonraki en büyük isteği budur. En azından o an için hayatında sıralamada başı evlenmek çeker ve sonrasında da çocuk gelir. Küçüklüğünde çıkarılan yıldız haritasında ise geleceğinde bir koca görünmemektedir! 

Giulia, kaderine karşı gelmeye hazırdır ve büyük bir tılsım yaptırmaya kalkar. Tılsımın amacı da ona kalbindeki en büyük isteği gerçekleştirmesine yardımcı olmaktır. Bu düşünceler eşliğinde gider manastıra. 

Giulia’nın istekleri gerçekleşecek midir? Tılsım işe yarayacak mıdır? Dahası Giulia’nın içindeki en büyük isteği nedir? İstediğine kavuşmak içinki çabaları neler olacaktır? Bu yolda onu neler bekler? Bu soruların hepsinin cevabını ben çok kısa sürede kitabı okuyup buldum bile :) 

Çevirisini çok beğendim ve son günlerin aksine redaksiyon çok iyiydi. Şu dönemde böyle bir kitaba rastlamak pek mümkün olmuyor malumunuz üzere! Yayınevine ayrıca teşekkür ederim gösterdikleri özen için. 

Kitabı bitirip de yazarın notunu okuyunca benim için daha anlamlı hale geldi. Yazarın aklına düşen bir sorunun peşinden bu kadar tutkusuyla gitmesi hoşuma gitti. Dönemin İtalya’sına, renklerin büyüsüne, hayatın tılsımına uzanan ilginç bir kitaptı Mavi Tutku. Değişikti aynı zamanda zira ben bu konular üzerine yazılmış bir kitap okumamıştım, farklı bir deneyim oldu. Okuyacak olanlara şimdiden keyifle okumalar dilerim. Bakalım serinin diğer kitabı ne zaman gelecek?

Benim puanım;

4 yorum:

  1. çok dikkatimi çeken -kapak olarak - kitaplardan biri daha , ama edinmek ne zaman olur bilemem :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuma şansınız olursa şimdiden keyifli okumalar dilerim :) Okuduğum değişik kitaplarda biriydi benim için :)

      Sil
  2. Ben pek böyle kitaplar okumuyorum ama sizin öneriniz üzerine okuduğum ''iki hayat arasında''yı çok beğenmiştim... bu kitabın yorumu da ilgimi çekti bunu da deneyeceğim... teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki Hayat Arasında'yı beğenmenize çok sevindim :) Mavi Tutku da ilginç kitaplardan biriydi konu itibariyle. Umarım onu da severek okursunuz, ayrıca yorumunuz için çok teşekkürler :))

      Sil

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI