Lena Diaz ile Söyleşi- Sürpriz Yayın



Sürpriz Yayın



Herkese merhaba! Küller ve Anılar kitabı turumuzda benim bugün herhangi bir paylaşımım yok, takvimimizi incelediyseniz görmüşsünüzdür. Ancak ben sürpriz bir yayınla karşınızdayım :) Lena Diaz ile yaptığım keyifli bir söyleşimiz var ve sizlerle onu paylaşmak isterim. Ancak öncesinde kendisi ile ilgili söylemek istediğim birkaç şey var. Kendisinin kitaplarını çok sevmiştim ancak sohbetimiz sonunda kendisini de oldukça sevdiğimi itiraf etmeliyim! Oldukça sıcakkanlı ve kibar biri. Herkese keyifli okumalar dilerim :)

RKBT: Lena Diaz kimdir bize biraz kendinizden bahsedebilir misiniz?
L.D. : Ben ABD’nin güney kesiminde büyüdüm. Şimdi Amerika’nın en eski şehirlerinden biri olan ve muhteşem tarihi dokusuna aşık olduğum Saint Augustine, Florida’da yaşıyorum. 28 yıllık evliyim. Kolejden bu yıl mezun olan bir oğlum ve bu sene koleje başlayan bir kızım var. Gündüzleri bilgisayar programcılarından oluşan bir ekibe yöneticilik yapıyorum. Geceleri, hafta sonları ve tüm boş vakitlerimde romantik gerilim hikayeleri üzerinde çalışıyorum ve bir gün sürekli onlar üzerinde çalışabilmeyi umuyorum. Okumayı ve tabii ki yazmayı çok seviyorum onun dışında aksiyon filmleri izlemeyi, özellikleri dağları ve ülkemin güzel bölümlerini gezmeyi seviyorum. Alışverişten ise nefret ediyorum. Atlantik Okyanusu’nun kenarında yaşıyor olmama rağmen plaj aşığı biri değilim. Sürekli dalgaları izlemekten sıkılıyorum, bilgisayarımın başında oturup yazacaklarımı düşünmeyi tercih ediyorum.


RKBT: Roman yazmaya nasıl başladınız?
L.D. : Ben hep hikayeler yazardım, ne zaman başladığımı hatırlamıyorum bile. Sekizinci sınıftayken at
yarışıyla ilgili 50 sayfalık bir hikaye yazmıştım ve öğretmenim tüm sınıfa okumuştu, çok eğlenceliydi! Aslında bitirmek için yazmazdım, başlar bırakırdım. Yayınlamak gibi bir amacım olmamıştı ta ki ablama meme kanseri teşhisi konana kadar. Genç yaşta onun kırılganlığına rağmen mücadelesini görmek bitirme ve yayınlama kararı almama sebep oldu. Hayallerimi sürdürmeye orada karar verdim ve profesyonel olarak yazarlığım da o zaman başladı. Beş yıl sonrasında kitabım satılmaya başlamıştı. Bu arada ablam hastalığını atlattı, kanserle mücadelesinde galip geldi.

RKBT: Bize yazma sürecinizden bahseder misiniz biraz?
L.D. : Yazma sürecim yazmaya karar vermemle başlıyor ve yazmaya başlamamla gelişiyor. Başından sonuna kadar planlı bir kurgum olmadı hiç. Sadece nasıl başlayacağımı ve nasıl bitireceğimi tasarlıyorum. Kapakların arkasında yazan birkaç paragrafla özetliyorum kurgumu.
   Kitaplarımı yazmaya başladığımda karakterlerimle ilgili bildiğim bir şey olmuyor, hepsi plansız olarak hayat buluyor. Temel konu ve karakterleri belirler, bir taslak oluştururum.
Ardından da detaylarla bunu desteklerim. Asıl amacım “ne” sorusunu sormak ve buna cevap bulmaktır. Taslağım bittikten sonra da tutarlı bir şekilde tamamlıyorum, hatta aralarına ilginç ögeler katmaya çalışıyorum. Sonrasında ise hikayem parlamaya başlıyor. Ama taslak yazmayı sevmiyorum, boş sayfalar beni korkutuyor.

RKBT: Roman yazmak için hangi ortamları tercih ediyorsunuz?
L.D. : Ne tercih edersiniz diye sorarsanız dağ ya da göl manzarası derim tabii ki. Ancak hangi ortama sahipsiniz derseniz evdeki kapılardan birinin arkası derim. Orası benim ofisim ve yazmak benim için bir iş. Bilgisayarımın önümde olduğu her yerde konsantre olur, yazabilirim.

RKBT: Romantik gerilim roman yazmanın zorlukları nelerdir?
L.D. : Her romantik gerilim romanda olduğu gibi aşk ve tehlikeyi kaynaştırıp bir hikaye haline getirmek oldukça zor. Özellikle aşkın içinde gerilim ya da gerilimin içinde aşk olsun diye beklemiyorum, her ikisini de aynı anda hissetmek istiyorum. Aşk ve gerilimin bir kumaş dokuması gibi uyumlu şekilde bir parça olmasını istiyorum. Bir bölüm aşk bir bölüm gerilim yazmayı hiç sevmiyorum. Her iki parçanın da eşit ve uyumlu halde olması benim için başarılı bir romandır.


RKBT: Romanlarınızdaki favori karakterleriniz hangisi?
L.D. : Kesinlikle Devlin, tam bir kahraman. Oldukça güçlü ve sakin biri. Seksi bir alfa o.

RKBT: Şu anda üzerinde çalıştığınız kitabınızla ilgi bilgi alabilir miyiz?
L.D. : Tabii ki. Şu anda “Exit Strategy” isimli bir serinin ilk kitabı olan “Exit” üzerinde çalışıyorum. Şu anda çok fazla bir şey söyleyemiyorum ama birkaç ay içerisinde bitecek. Devlin ve
Emily de bu kitap içerisinde kısa bir bölümde yer alacaklar ama onun dışında yeni karakterlerim olacak. Okuyunca “Exit Inc” çalışanları olan alfalarımı tanıyacaksınız.

RKBT: Ölüm Oyunları serinin devamını yazmayı düşünüyor musunuz peki, ben mesela Austin’in hikayesini çok merak ediyorum.
L.D. : Evet, düşünüyorum. Austin de dahil olmak üzere daha fazla yazma niyetindeyim. Onun bunu hakkettiğini ve hatta yazmakta geç bile kaldığımı düşünüyorum. Ancak Ölüm Oyunları serisine yeni bir kitap yazmam “Exité serisinden en az üç kitap yazana kadar beklemek zorunda! Şu anda Harlequin için yazdığım bir kitabım var ayrıca. Dört kitaptan oluşan bir seri bu da, ismi Mystic Gladesdeep in the Florida Everglades. Bu seri hakkında oldukça heyecanlıyım. Sadece yazmak istediklerimi yazacak kadar vaktim yok.

RKBT: Bir yazar olarak favori yazarlarınız kim peki?
L.D. : Bu oldukça zor bir soru. Çok fazla favori yazarım var benim. Ve bazen de sadece bazı kitapları favori
kitabım oluyor. Sizinle benim için özel olan bazı kitapları paylaşmak isterim. Sevdiğim yazar sorulduğunda ilk aklıma gelen Julie Garwood oluyor ama sadece historical romanları, özellikle Ransom(Fidye), The Bridge(Gelin), The Wedding(Düğün) ve Saving Grace. O kitaplara bayılıyorum resmen. Erkekleri inanılmaz kesinlikle, o alfaları çok seviyorum. Bu kitapların sonuna geldiğimde kendimi çok iyi hissediyorum. Günümüz romanlarını pek sevmiyorum ama “Killjoy” aralarında severek okuduğum tek günümüz kitabıdır.

RKBT: Ve son olarak Türk okuyucularınıza iletmek istediğiniz bir mesajınız var mı?
L.D. : Başka bir ülkede yayınlanan kitaplarımın olması ve yabancı ülkelerdeki okuyucularımın olduğunu duymak tarif edemeyeceğim kadar güzel bir duygu. Aramızda kıtalar ve dil engelleri olmasına rağmen onlara ulaşabilmek harika bir duygu ve bu fırsatı bana verdiğiniz için teşekkür ederim. Umarım Türkiye’de de daha fazla okuyucularım olur ve bana hem facebook üzerinden hem de mail yoluyla kitaplarım hakkında ne düşündüklerini iletirler. Tüm iletişim araçlarını kullanıyorum. Bu oldukça eğlenceli ve bana iletilen mesajlar benim için büyük ödül. Desteğiniz için hepinize çok teşekkür ederim.


Çekilişlerimiz hem rafflecopter hem de RKBT facebook sayfamızda devam ediyor, katılmayı unutmayın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI