Kara Kış Beyaz Düş- Fatma Erdek

Kara Kış Beyaz Düş- Fatma Erdek



Sayfa Sayısı: 400
Ephesus Yayınları
2014
22 tl


Kitap Tanıtımı

"O gece Selim'in gözlerinde, inanmak istemediğim gerçeği okumuştum. Bütün varlığıyla doğru söylüyordu. Bana karşı hissettiği yasak aşk, onun kıblesi olmuştu. Bu aşka ibadet ediyordu. Söyleyeceğim, yapacağım hiçbir şey bunu değiştiremezdi. Yaşamaya ya da ölmeye, aldırmıyordu." 
Annesinin mutluluğu için, iki ateş arasında kalmış bir genç kız... 
Ortak bir kaderi paylaşan, iki yaralı yürek...


Kitap Yorumu

Kitabın son sayfasını kapattığımda resmen kanım dondu. Zira ben o kelimeleri okuyup gözyaşı dökerken maalesef belki de birileri bu kitapta yazanları yaşamak zorunda kaldı. Son sayfayı okuduğumdan beri aklımdan çıkaramadım bunu. 

Akgül ve Zeynep… Birbirleriyle aynı kaderi farklı hayatlarda yaşayan iki kadın… Ve hayat işte onların yollarını bir noktada kesiştiriyor, hem de yaralarının en çok acıdığı ve en çok kanadığı anda. 

Her ikisi de babalarını daha bebekken kaybeden iki kadın onlar. Onun yoksunluğunu kimsenin geçiremediği ki bu mümkün olmasa da bir nebze olsun yüreklerindeki sızıyı azaltamayan iki kadın. Savunmasız, yenik ve mutsuz…Dünyadaki kötü adamlardan kendilerini koruyamayacak kadar da masumlar onlar. 

Kitapla ilgili anlatacağım çok şey var aslında. Ama nereden başlayacağımı bilmiyorum. Bir kere kitabın diline bayıldım, Fatma Hanım'ın cümlelerine aşık olmamak imkansız. Konuyu anlatışı, karakterlerini oluşturup yaşatması oldukça başarılı. 

Konusu itibariyle içime işleyen bir kitap oldu “Kara Kış Beyaz Düş”. Zira bu dünyada bembeyaz düşleri olan ama kara kışa mahkum olan yüzlerce hatta binlerce kadın var.Belki daha bile fazla. “Kadın olmak zordur.” diye başlaya bir yazı var ya okurken hep o çalındı kulağıma. Bir de işin ilginci bunun eğitimle de alakası yok, ne kadar okusan oku istismara hep açıksın. Bir yere geliniyor ki o noktada eli kolu bağlanıyor insanın. Uzun lafı kısası bu dünyada kadın olmak cidden zor azizim! 

Fatma Hanım’ın okuduğum ikinci kitabı bu ama son olmayacak. Hatta bugün gördüğüm o mor kapağa bayıldım! En kısa sürede onu da okuyabilmeyi diliyorum. Ellerinize yüreğinize sağlık Fatma Hanım.

Benim puanım;

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI