Hayata Uyanmak- Mary E. Pearson, Yurt Dışı Yorumlar(4. Gün)

Hayata Uyanmak Yurt Dışı Yorumlar

Ve turumuzun son gününde yurt dışı yorumlarda sıra. Keyifli okumalar :)










   İlginç bir konseptle başlayan kitap aynı şekilde bitmedi benim için. Sonu baya tahmin edilebilirdi ve karakterler de biraz soğuktu. Ama kapı komşularına bayıldım çok hoş biriydi. Araya katılan bir tartışma kitabın sonu için bir kıvılcım yaktı. Sonu tahmin edilebilir olmasaydı daha değişik bir kitap olurdu.









  
  Tüm yaş gruplarının okuyabileceği tarzda bir kitap. Olay akışından çok hayat sorgulaması yer alıyor. Haliyle benim gibi aksiyon sevenler biraz yadırgayabilir. Ama bu konudan iyi bir film senaryosu çıkar o kesin. Verdiğim 2 yıldız kitabın kötü olmasından değil benim tarzım olmadığından kaynaklanıyor.











   3 yıldız mı 4 yıldız mı diye çok düşündüm ama 3 yıldız verdi. Kitaba başlarken ne beklediğimi bilememiştim. Böyle bir konudan her şey çıkabilirdi. Ama bilimkurgu çıkabileceğine ihtimal vermemiştim o çok şaşırttı beni. Ben daha çok kendini keşif çıkar sanıyordum. Ama yine de insanı düşündürüyor bunun için kitabın adı ve arka kapağı bile yetiyor.
   Karakterleri ise çok sevdim. Özellikle de büyükanneyi. Onlarla ilgili yani annesi ve büyükannesi ile ilgili daha çok şey okumak isterdim. Ben bu kitabı sevmişim 3 yıldız haksızlık mı oldu acaba?











  Ben bu kitabın iyi olduğunu düşünüyorum. Her şeyden önce gelişen tıpla birlikte etik kavramını düşündürüyor. Bu bakımdan oldukça anlamlı buldum. Belki her açıdan mükemmel değildi ama fazlaca düşündürücüydü. Jenna bir kere çok güzel anlatılmış, onu sevmemek imkansız. Onun dışında kitabın dili ve anlatımı çok güzeldi.
   Kitabı bitirdiğimden beri düşünüyorum insanı insan yapan nedir? Üzerimizde taşıdığımız deri mi, saç mı ya da ne bileyim organlar mı ya da merak, duygu, düşünce ve hisler mi? Büyüleyici, dokunaklı ve derine yönlendiren bir kitap.










   
   Bu kitap kesinlikle büyüleyici ve son dönemde çıkan en iyi kitaplardan biri. Bu kitaba 5 yıldız vermek anlatmak için yeterli değil, daha üst bir puan olmalı. Bu kitap resmen insanın hayatına dokunuyor. Yazar kullandığı ifadeler tam anlamıyla vurucu. Aynı zamanda oldukça hassas ve yumuşak. Farklı bir bileşim. Bir taraftan bilimkurgu diğer bir taraftan da hayatı sorgulama, her ikisi de başarıyla yer bulmuş kendine. İnsan olmanın ve kendini yeniden keşfetmenin en çarpıcı haliyle önümüze getirilmiş hali bu kitap. Hayatınızı ertelemeyin gidin ve istediğinizi yapın. Hayat çok güzel.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI