Umut, Kadın ve Kristal Gül - İlker Balkan, Ön Okuma, Yorum ve Çekiliş(1. Gün)

Umut, Kadın ve Kristal Gül Ön Okuma, Yorum ve Çekiliş

  7. blog turumuzu İlker Balkan'ın kitapları için yapıyoruz. Turumuzun ilk gününde "Umut, Kadın ve Kristal Gül" kitabının ön okuması, yorumu ve de çekilişi için birlikteyim.




Kitap Tanıtımı


Sayfa Sayısı: 150
Altın Bilek Yayınları
13 tl


   Hayatta, bana tutunacak kimse yoktu eskiden de, onun eksikliğini duymuyorum; ama benim de tutunacak kimsem kalmadı artık. Hayat, benden aldıklarının yerine, benden başka bir şey koymadı hiç. Yaman bir güneşin titrek dalgalarında aradığım huzur bile, bir karganın sesiyle bozuluyor her sabah. Ben, gitmekle kalmak arasındaki çizgide ge-çirdim yaşamımın çoğunu. Son bir senedir, yatak odamızın kapısından içeri almıyordu beni karım. Çocuğum, daha "baba" derken öğrenmişti "kaka" demesini ve bunları birleştirerek söylemesini. Mavi pabuçlarının ponponlarından baş-ka hiçbir şey yok şimdi ondan bana kalan. Yüzünü bile görmedim zaten kaç zamandır.
   Ben tükendiğimde ne olacak. Asıl olan ne menem bir şeydir ki, bana hiç uğramadı. Zamanında elimde olup da, şimdi yalnızca geçmişimde, tümlenmiş duygularda, kesişen anılarda olan o kadar çok hasretlik sevdam var ki... Kanıma girip de ruhumu derin sızılarda inleten kalp ağrılarım da bana aşkın ne derece kuvvetli ve ne derece zayıf olduğunu gösterdi. Kendimle zıt yüklü kutupların ortak çekim alanında kim var kim yoksa, yarattığım itkiyle yere serilip, ardımdan bir dolu küfür yağdırdılar senelerdir.



Kitap Yorumu 

  •   “Umut, Kadın ve Kristal Gül…” İlk önce ismi ilgimi çekmişti. İsminden anlamalıydım ilginç bir kitapla karşı karşıya olduğumu. İlginç diyorum çünkü daha ilk sayfada ilk cümleler vuruyor insanı. Hiç beklemediğim bir başlangıç ve de hiç ama hiç beklemediğim bir son. Ve arada şiir gibi bir yolculuk… 
  •    Kahramanımız 28 yaşında, evli ve bir çocuk babası. Eşiyle aralarına belki de kendinin bile anlam veremediği bir takım sorunlar sonucunda bir ayrılık girmiş. Biraz yalnız kalmak ve kendini dinlemek isterken şok bir haberle sarsılıyor. Önünde geçirebileceği yalnızca iki ayı olduğunu öğrendiğinde ise geçmişine doğru bir yolculuğa çıkıyor. O yolculuğun sonu ile ilgili pek çok tahminde bulundum, kendimce sonlar kurguladım. Muhtemelen onlara benzer bir sonla biter dedim. Yanıldığımı anlamam ise çok uzun sürmedi.
       Yalnızca iki ay ömrü kalan bir adam ne düşünür? Ne hisseder? Geride bıraktıkları ve de bırakacakları… Karısı ve çocuğu… İşi, geçmişte bıraktığı dostları ve de yalnızlığı… İşte kitap bunları anlatıyor ve de sorguluyor.
       İlk cümleleri okuyunca ister istemez bir duygusallık içine girdim. Sonuna varıncaya dek şiir gibi anlatıma kendimi kaptırdım. Son sayfaya hem gelmek istedim hem de istemedim. İkilem içinde bitirdim kitabı yani. Ama işte kitap bitip de kapağı kapatınca hissettim asıl hüznü. Uzun süre gözyaşlarımı tutamadım.
       Ben de farklı duygular uyandıran bir kitap oldu. Uzun süredir beni bu kadar düşündüren bir kitap olmamıştı. Olayın başlangıcını, sonunu ve de kahramanımızın adının hiç geçmemesini ilginç buldum. Yazarın okuduğum ilk kitabıydı, devamı da gelecek. Farklı bir konu arıyorsunuz işte bu kitap sizin için ideal bir seçim olacaktır.
  •   
  • Ve de çekiliş için; 
    * Çekiliş sonuçlarımız facebook sayfamızda açıklanacaktır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI