W. Bruce Cameron - Can Dostumun Yolculuğu, Dünyadan Yorumlar ve Çekiliş (1. Gün)



      2. blog turumuzu Yabancı Yayınları'ndan çıkan Can Dostumun Yolculuğu kitabına yapıyoruz. Yurt dışında okuyanların yorumları için de goodreads ve amazon sitelerine baktım. Goodreads'ta 863, Amazon'da ise 505 yorum var. Şunu da söylemeden geçemeyeceğim aldığı puanlar çok yüksek, üç yıldız ve altı yorum bulmakta baya zorlandım :)










   Can Dostum çok iyiydi ama bunu beğenmedim. Eğer bir kez daha “iyi köpek” lafını duysaydım sanırım odanın için çığlık atacaktım. Birkaç küçük değişiklik dışında ilk kitabın aynısıydı. Hikaye kurgularını da çok beğenmedim, zayıf buldum.










   Bu kitabı çok sevenleri biliyorum ama benim için hayal kırıklığı oldu. Bazı yerleri oldukça vasat buldum, olamayacak kadar iyi bir erkek arkadaş, aşırı duygusal olaylar, intihar girişimleri, hastalıklar. Ayrıca Trent ismini de hiç sevmedim. Kitabın ilk yarısı iyiydi ama ikinci yarısı çok klişeydi. Sonralara doğru biraz toparlasa da tatmin edici bulamadım yine de.











      Can Dostum’u çok sevmiştim. O benim beş yıldızlı kitaplarımdan biriydi. Ama Can Dostum’un Yolculuğu’nu onun kadar sevmedim. Bana tekrarmış hissi verdi. Bu kitapta da isimler konuşmalar aynıydı sanki. Bu seferki köpek Ethan’ın torunu Clarity’nindi. Ve kitabın pek çok yerinde ondan bahsetmişti.

   Kitabın en iyi yanı kitabın ilk ve son sayfaları oldu. Ama yine de okuması kolay ve zevkli. Buna rağmen illa ki okuyun diyemem yine de.













   İlk kitap kadar sevmesem de bu da çok güzeldi. Ben o kitap sayesinde köpekleri, onları takip etmeyi çok sevdim. Okurken pek çok kez gözyaşlarıma engel olamadım. Kendi köpeğimle konuşurken onun nasıl algıladığını, anladığını öğrenmiş oldum bu iki kitap sayesinde. Köpek ve insanların arasındaki ilişkinin bir benzerinin olmadığının en büyük kanıtı. Aramızdaki aşk sınırsız ve koşulsuz. Bu yüzden bu kitabı herkese tavsiye ederim. 












       
     Bu kitabı cidden çok seviyorum ve okudukça diğer köpekleri özlüyorum. Böyle kitaplar insanlık için umut verici.
   Bu kitap benim aşık olduğum Can Dostum’un devam kitabı. diğer yazarlar sadece köpekleri anlatırken bu kitap köpek bakış açısını anlatıyor. Ve de anlaşıldığı üzere köpekler karmaşık canlılar değil! Onları sadece sevin yeter.
   Çok fazla spoi vermek istemiyorum ama yine de en sevdiğim bölümlerin bakım ve terapi olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. Bu dokunmanın ötesinde, insanın kalbine dokunan bir kitap.
   Hayvanları sevenlere özelliklere tavsiye ederim, özellikle köpekleri. 


Çekiliş için; 

a Rafflecopter giveaway

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI